Παρασκευή 6 Αυγούστου 2010

Φτάνει ποια με τα διόδια. Πολιτική ανυπακοή από τους έλληνες πολίτες


Αυτός ο μήνας είναι ο μήνας των διακοπών για όλους μας. Και για να μην ξεχνιόμαστε όσοι ταξιδέψετε προσοχή στους δρόμους για να επιστρέψετε με ασφάλεια. Οι οδικοί δρόμοι, ειδικά οι εθνικές οδοί, έχουν πυκνώσει από διόδια. Θα συνιστούσα να μην τα πληρώνουμε. Ψάξτε στο διαδίκτυο να βρείτε πληροφορίες και να μάθετε.

Γ γνώση πάντα είναι προς όφελός μας. Οι εκβιαστές μας και τα συμφέροντα μας θέλουν υποταγμένους. Για αυτό και εμείς μαθαίνου6με σωστά τα δικαιώματά μας και ανάλογα αντιδρούμε.

Όσοι θέλετε να πληρώσετε διόδια να το κάνετε, τουλάχιστον μην πληρώνεται σε αυτά που ο δρόμος είναι χάλια, ή διπλής κατευθύνσεις, όπως στα Τέμπη.

Γιατί να μην πληρώσω διόδια;

Γιατί έχουμε χρυσοπληρώσει την Εθνική Οδό από τη φορολογία, από τα τέλη κυκλοφορίας, από τους φόρους στα καύσιμα και από τα πανάκριβα διόδια που τόσα χρόνια καταβάλλουμε.
Γιατί δεν υπάρχει κατάλληλο εναλλακτικό οδικό δίκτυο ούτε συγκοινωνία.
Γιατί υπάρχει αδιαφορία για τις περιβαντολλογικές επιπτώσεις και τα συγκοινωνιακά προβλήματα.
Γιατί έχει επιβαρυνθεί το εισόδημά μας ενώ αυξάνονται συνεχώς οι τιμές των διοδίων.
Γιατί τα έσοδα από τα διόδια δεν χρηματοδοτούν την υποδομή που χρησιμοποιούμε.
Γιατί το ύψος του διοδίου δεν έχει καμία σχέση με την ποιότητα του δρόμου που χρησιμοποιούμε.
Γιατί η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να παρέχει συγκοινωνία σε όλους τους πολίτες της.
Γιατί οι εθνικοί δρόμοι ξεπουλήθηκαν σε ιδιώτες με αποικιακού τύπου συμβάσεις.

Τι πρέπει να κάνω για να μην πληρώσω;


Δηλώνουμε στον υπάλληλο ότι δεν πληρώνουμε και απαιτούμε να ανοίξει η μπάρα.
Το μόνο στοιχείο που δίνουμε είναι ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματός μας. Δεν δίνουμε ονοματεπώνυμο ή άλλα στοιχεία μας.
Αρνούμαστε να υπογράψουμε οτιδήποτε.
Προειδοποιούμε ότι αν δεν ανοίξουν αμέσως την μπάρα θεωρούμε ότι καταστρατηγούν το συνταγματικό μας δικαίωμα για ελεύθερη μετακίνηση.
Εάν καθυστερεί το άνοιγμα της μπάρας, την ανοίγουμε με απλή ώθηση προς τα εμπρός. Η ενέργειά μας είναι δικαιολογημένη, το άνοιγμα δεν προκαλεί φθορά, ενώ αντίθετα η παρεμπόδιση της διέλευσής μας είναι παράνομη και συνιστά ποινικό αδίκημα.
Μετά το άνοιγμα της μπάρας συνεχίζουμε την πορεία μας χωρίς να περιμένουμε κανένα.

Σε ποιά διόδια δεν πληρώνω;

Όλα τα διόδια εκτός των Μαλγάρων (Θεσ/νίκη) και του Ακτίου (Πρέβεζα) έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες. Δεν πληρώνουμε σε όλα τα ιδιωτικά διόδια.

Ποιες είναι οι συνέπειες από την άρνηση πληρωμής;


Με βάση το νόμο που κυρώνει τη σύμβαση παραχώρησης, για να μπορέσουν να διεκδικήσουν το αντίτιμο των διοδίων, που δεν καταβλήθηκε για οποιοδήποτε λόγο, πρέπει να σας αποστείλουν βεβαίωση μη καταβολής που να συνοδεύετε από φωτογραφία του αριθμού κυκλοφορίας με σημειωμένη την ημερομηνία και ώρα διέλευσης. Αφού ληφθεί αυτή η βεβαίωση έχετε περιθώριο να καταβάλετε το αντίτιμο χωρίς καμία επιβάρυνση εντός 15 ημερών, αλλιώς μπορούν να απευθυνθούν σε δικαστήριο για έκδοση εντολής πληρωμής που περιλαμβάνει και πρόστιμο. Η εκτίμησή μας είναι ότι δεν θα κινηθούν δικαστικά, γιατί υπάρχουν νόμιμοι και βάσιμοι λόγοι για τους οποίους αρνούμαστε την πληρωμή και αν χάσουν την δίκη θα δημιουργηθεί δεδικασμένο που θα νομιμοποιεί τους πάντες να μην πληρώνουν διόδια.

Δεν έχει γίνει αποστολή καμίας βεβαίωσης τέτοιου τύπου ούτε έχει γίνει εκδίκαση άρνησης πληρωμής. Μερικές εταιρίες αποστέλλουν ειδοποιητήρια (και όχι βεβαιώσεις μη καταβολής) σε όσους έχουν δόσει τα στοιχεία τους χωρίς να δίνουν συνέχεια αν δεν πληρώσουν.

Πηγή: http://provoria.blogspot.com/p/blog-page.html


Γιατί δικαιούμαστε να μην πληρώνουμε τα διόδια που ζητάει η Νέα Οδός Α.Ε.

Επιθυμία και επιδίωξη όλων είναι η πλήρης κατάργηση των διοδίων, αλλά μέχρι να επιτευχθεί είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε τις διατάξεις που ισχύουν σήμερα.

Για τους χρήστες της ΠΑΘΕ ισχύει ο νόμος 3555/2007 (που κύρωσε την σύμβαση της εταιρίας ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. με το ελληνικό Δημόσιο). Για τους κατοίκους των περιοχών όπου λειτουργούν διόδια, ισχύει ο νόμος 2539/1997, που τους απαλλάσσει από την υποχρέωση καταβολής διοδίων και φυσικά για όλους ισχύει το Σύνταγμα της Ελλάδας.
Ειδικότερα, ο νόμος 3555/2007 ΦΕΚ 81 Α, προβλέπει:
- Άρθρο 24.2.2: ισχύει η αρχή καθορισμού των διοδίων-τελών, ανάλογα με τη διανυόμενη από το χρήστη απόσταση.
- Άρθρο 24.1.3: ο Παραχωρησιούχος υποχρεούται να μεριμνήσει για την σταδιακή εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος.
- Άρθρο 18.2.2: μέσα σε 20 μήνες, ήτοι μέχρι τις 26/12/2008, θα έπρεπε να είχανολοκληρωθεί όλα τα έργα και εγκαταστάσεις στο τμήμα της Εθνικής Οδού Μεταμόρφωση-Σχηματάρι (εκτός από τον Α/Κ Βαρυμπόμπης).
- Άρθρο 18.2.3: μέσα σε 32 μήνες, ήτοι μέχρι τις 26/12/2009, θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί όλα τα έργα και εγκαταστάσεις στο τμήμα της Εθνικής Οδού Μεταμόρφωση-Αγ.Κωνσταντίνος, δηλαδή ΚΑΙ το πλήρες ηλεκτρονικό σύστημα που αναφέρεται στο άρθρο 24.2.5.
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η δυνατότητα που δόθηκε στον Παραχωρησιούχο να τοποθετήσει μετωπικά διόδια στις Αφίδνες και να εισπράττει Διόδια για όλο το τμήμα των 51χλμ., από Μεταμόρφωση έως Σχηματάρι, ανεξάρτητα από την διανυόμενη απόσταση, εκτός από το ότι έχει νομικά κενά που θα αναφερθούν στη συνέχεια, ήταν και εντελώς προσωρινού χαρακτήρα, μέχρι δηλαδή να εκπνεύσουν οι τμηματικές προθεσμίες του άρθρου 18. Επομένως, η λειτουργία των διοδίων με τον σημερινό τρόπο είναι εντελώς αυθαίρετη και παράνομη.

ΝΟΜΙΚΑ ΚΕΝΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 3555/2007

1. Τα διόδια στο τμήμα των 51χλμ., της ΠΑΘΕ από Μεταμόρφωση έως Σχηματάρι, που έχει κατασκευαστεί από χρηματοδότηση του Ελληνικού Δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Ενωσης, δεν έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα για τους χρήστες, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος τους (65% έως 90%) προορίζεται για την κατασκευή της Ιόνιας Οδού, στο Δυτικό τμήμα της χώρας και έτσι παραβιάζονται τα Άρθρα 4.2 και 4.5 του Συντάγματος, που ορίζουν ότι: «οι Έλληνες έχουν ίσες υποχρεώσεις και συνεισφέρουν στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους».
2. Η επιβολή διοδίων που αντιστοιχούν σε χρήση 51χλμ. σε όσους εισέρχονται/εξέρχονται από ενδιάμεσους κόμβους, μεταξύ των οποίων μεσολαβεί ο σταθμός διοδίων των Αφιδνών, είναι αντίθετη με τα άρθρα 24.2.2, 24.1.3 & 24.2.5 του νόμου 3555/2007, καθώς και με το άρθρο 25 του Συντάγματος, γιατί συνιστά καταχρηστική άσκηση δικαιώματος και δεν σέβεται την αρχή της αναλογικότητας (π.χ. για τα 6χλμ. από Αφίδνες μέχρι Αγ. Στέφανο, καλούμαστε να πληρώσουμε για χρήση 51χλμ.).
Πηγή: www.akribeia-stop.gr

Επίσης διαβάστε: http://diodiastop.blogspot.com/
http://www.epitropesdiodiastop.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου