Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010

Είναι οι φορτηγατζήδες μεροκαματιάρηδες;


Αν ναι, οι άλλοι Έλληνες τι είναι;

Η κατάσταση με τους ιδιοκτήτες των φορτηγών έχει φτάσει στο απροχώρητο. Δεν μπορεί άλλο να συνεχιστούν αυτές οι κινητοποιήσεις, υπάρχει πρόβλημα. Το ερώτημα που μου έρχεται να εκφράσω είναι το εξής: ποιον εξυπηρετεί αυτή η φασαρία σχετικά με το αν θα ανοίξει το επάγγελμα των φορτηγατζήδων;

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και ας προσπαθήσουμε να δούμε τι συμβαίνει.

Μετά τον Πόλεμο του ΄40 η χώρα μας είχε πρόβλημα με τις μεταφορές. Στην αρχή που έγινε η απελευθέρωση μοιράστηκαν με πλήρη αδιαφάνεια πολλά οχήματα που άφησε πίσω του ο κατακτητής. Ακολούθησαν μεγάλες κομπίνες με άλλα οχήματα της αμερικάνικης βοήθειας. Στα χρόνια του εμφυλίου, υπουργοί και βουλευτές μοίραζαν άδειες και οχήματα σε ημετέρους, κάποιοι εκ των οποίων είχαν διεκπεραιώσει «βρόμικο έργο» στα χρόνια της κατοχής.

Με νομοθετικό διάταγμα το 1971 η χούντα έδωσε τις τελευταίες άδειες. Μάλιστα κάποιες τις πήραν μετανάστες προκειμένου να επαναπατριστούν καθώς και επαγγελματίες οδηγοί που είχαν επταετή ασφάλιση στο ΙΚΑ και στο ΤΣΑ. Αυτό όμως που δεν λέγεται είναι ότι η χούντα είχε νομοθετήσει το άνοιγμα της αγοράς μεταφορών με ορίζοντα το 1976 (3ο άρθρο του ΝΔ 1060/71)! Αυτό το άνοιγμα του επαγγέλματος δεν έγινε ποτέ. Το 1976, με την μεταπολίτευση να διανύει τα πρώτα της χρόνια, οι αυτοκινητιστές με σύνθημα «πόλεμος μέχρι θανάτου» ακύρωσαν τη ρύθμιση και πέτυχαν τη διαιώνιση του καθεστώτος τους, η οποία επικυρώθηκε με τον νόμο 383/76.

Από τότε ως σήμερα ζούμε το θέατρο του παραλόγου. Αντί να χορηγούνται επίσημα διά νόμου νέα δικαιώματα σε νέους δικαιούχους, άρχισε ένα απέραντο παζάρι μεταπώλησης των δικαιωμάτων. Επειδή όμως το δικαίωμα έπρεπε να είναι αμεταβίβαστο, επινοήθηκε αντί αυτού η μεταβίβαση της άδειας των φορτηγών. Η διαδικασία αυτή “πολλαπλασίαζε” τις άδειες κυκλοφορίας των φορτηγών τις οποίες μοσχοπουλούσαν επιτήδειοι με την ανοχή του κράτους

Η αντιπαράθεση λοιπόν είναι επιφανειακή. Και οι δύο πλευρές γνώριζαν άριστα το παρ΄εμπόριο της άδειας και σιωπούσαν. Δικαίως διαμαρτύρονται σήμερα όλοι οι μεταφορείς γιατί αγόραζαν το κουφάρι ενός ΦΔΧ και θεωρούσαν ότι αποκτούν ταυτόχρονα και το δικαίωμα να το εκμεταλλεύονται.

Ο σύμβουλος επιχειρήσεων και με εμπειρία δεκαετιών στις μεταφορές, κύριος Κακατσάκης, λέει ότι οι μεταφορείς έμαθαν να συμβιώνουν τα τελευταία 30 χρόνια με το πρόβλημα, λόγω τού ότι επέλεξαν την επαγγελματική τους απομόνωση για να προστατεύσουν την άδεια του Φορτηγού Δημόσιας Χρήσης. «Μας είναι αδιανόητο να κατανοήσουμε πώς ένας ολόκληρος κλάδος της οικονομίας έμεινε 30 έτη στάσιμος ή και διαρκώς υποβαθμισμένος. Βέβαια η πολιτεία στόχευε ανέκαθεν στη διατήρηση του πληθωρισμού σε χαμηλά επίπεδα, σε βάρος μεταξύ άλλων και του κόστους της μεταφοράς. Ετσι, το ΦΔΧ, σκόρπιο όπως κατάντησε, ήταν διαχρονικά ο ευκολόπιστος και ο ευάλωτος διαπραγματευτής για τον καθορισμό της τιμής των κομίστρων» υπογραμμίζει ο κ.Κακατσάκης, ο οποίος κάνει μία θεμελιώδη διάκριση.«Ο όρος άδεια είναι αδόκιμος και δεν αποδίδει την πραγματικότητα. Ο ορθός όρος είναι δικαίωμα. Αυτές οι λέξεις συμπληρώνονται από τους εξής όρους: «Άδεια κυκλοφορίας φορτηγού δημόσιας χρήσης» και «δικαίωμα εκμετάλλευσης φορτηγού δημόσιας χρήσης».

Πολλές κυβερνήσεις ήθελαν να απελευθερώσουν το επάγγελμα του φορτηγατζή, όμως προσέκρουαν στο συνδικαλιστικό κίνημα αυτών οι οποίοι δεν ήθελαν επουδενεί να συμβεί η απελευθέρωση. Ήθελαν να συνεχίζουν να κερδίζουν σε βάρος των Ελλήνων πολιτών για χάρη των παιδιών τους και των σπιτιών τους. Βλέπετε οι υπόλοιποι Έλληνες ζουν σε τρώγλες και δεν έχουν παιδιά.


Φτάνει πια αυτή η κατάσταση. Οχι και για λύπηση οι φορτηγατζήδες ή οι ταξιτζήδες. Τόσα χρόνια λυμαίνονται σαν νταβατζηδες τον ταλαίπωρο Έλληνα. Θα μου πείτε τώρα ότι θα βάλει τα πράγματα σε μια σειρά ο Ρέππας; Αυτός προσέχει την λεγόμενη πολιτική ευθύνη και δεν θέλει να χάσει τους ψηφοφόρους του. Αφού δεν έχουμε χούντα όπως το 1971 να βάλει μια τάξη, τότε τι να εκφράσω εγώ από το blog μου, καλά να πάθουμε που ήρθε η τρόικα, το ΔΝΤ και η Ε.Ε., μπας και βγάλουμε κάποια άκρη και απεγκλωβιστούμε από τα λαμόγια, του συμφεροντολόγους και τους απατεώνες που έχουν κατά κλέψει την χώρα.

Δε λέω κρίμα είναι για κάποιους σωστούς ιδιοκτήτες να βρεθούν σε μια ανοικτή αγορά. Όμως την άδειά τους δεν την χάνουν, μπορούν να δουλέψουν και έχουν 3 χρόνια μέχρι να απελευθερωθεί το επάγγελμα. Ας ψάξουν, ας κινητοποιηθούν, ας διαβάσουν να μπορέσουν να κρατήσουν τους πελάτες τους σε ένα απελευθερωμένο επάγγελμα. Να δούνε ποιες νέες ανάγκες θα δημιουργηθούν στην αγορά και ας προστρέξουν αυτοί να τις καλύψουν… αλλα ο νέο Έλληνα είναι ικανός να διαβάσει; Να ενημερωθεί; Ο νέο Έλληνας έμαθε σαν ρομπότ να κάνει συγκεκριμένα πράγματα να παίρνει πολλά χρήματα και να κάθετε.

Φίλε οδηγέ ιδιοκτήτη άδειας φορτηγού είσαι ικανός να ασχοληθείς πραγματικά με το επάγγελμα σου; Αν ναι, δεν θα πεινάσεις; Αν είσαι τεμπέλης συνέχιζε να φωνάζεις και να δημιουργείς πρόβλημα σε χιλιάδες άλλους συνανθρώπους σου.


Και από την άλλη. Τόσο καιρό που ήταν κλειστό το επάγγελμα τι καταλάβαμε; Καθημερινά βλέπουμε ερείπια πάνω σε ρόδες στους δρόμους μας με κατεστραμμένα λάστιχα, φρένα και αναρτήσεις, ενώ η αξία της άδειας τους να είναι 10 και 20 φορές της αξίας του οχήματος. Να παραχωρούνται τα οχήματα από τον ιδιοκτήτη τους σε υπάλληλο ο οποίος να δουλεύει και υπερωρίες για να κερδίζει το αφεντικό του.

Το να μπορεί πλέον ένας νέος άνθρωπος χωρίς βύσμα, μέσω και λαμογιά να μπει σε αυτόν τον κλάδο εργασίας, να ενισχύει τον ανταγωνισμό, είναι κάτι που θα έπρεπε να δούμε θετικά.

Φυσικά θα χάσουν μέρος τον χρημάτων τους κάποιοι ιδιοκτήτες και τουλάχιστον θα έπρεπε να αποζημιωθούν έστω και με ένα κλάσμα της πραγματικής αξίας της άδειας. Η κυβέρνηση είναι θετική στο να δώσει κάποια πλεονεκτήματα αλλά οι φορτηγατζήδες τα θέλουν όλα δικά τους. Εδώ λέμε για απελευθέρωση όχι για κλείσιμο επαγγέλματος.

Όμως είναι ένα μέτρο απο πολλά που θα έπρεπε να είχε παρθεί εδώ και καιρό, τουλάχιστον από τις αρχές της δεκαετίας του ΄80. Τώρα αγαπητέ μου αν ο δικός σου μπάρμπας, σου είχε υποσχεθεί την άδεια λυπάμαι για εσένα. Αλλά στην τελική πάντα θα υπάρχουν κερδισμένοι και χαμένοι. Στην περίπτωση μας αυτοί που θα κερδίσουν είναι πολλαπλάσιοι απο αυτούς που θα χάσουν απο το μέτρο αυτό.

Μέχρι τώρα θα έπρεπε να ανοίξουν πολλές φόρες τα κλειστά επαγγέλματα, αλλά όλοι κέρδιζαν το χρόνο επ΄ωφελεια τίνος; Απο ποιον περιμένουμε βοήθεια; Απο τη δικαιοσύνη; Αυτοί (οι δικαστές, άλλοι κοιμισμένοι) κοιτούν να πάρουν έστω αναδρομικά τα επιδόματά τους! Τέτοιο λειτούργημα επιτελούν! Θέλουν να λέγονται και λειτουργοί, τρομάρα τους (με τα παρα-δικαστικά κάθε λίγο και λιγάκι). Λειτούργημα σημαίνει προσφορά στον πολίτη.

Γι αυτό το ξαναγράφω καλά να πάθουμε που ήρθε η τρόικα και το ΔΝΤ. Δεν είμαι φερέφωνο κανενός.(ουτε γαλάζιος, ουτε πράσινος, ουτε κόκκινος, ουτε κίτρινος κλπ), είμαι ένας πατριώτης και επίσης ένας αηδιασμένος και απογοητευμένος Έλληνας που τρέμει για το μέλλον του ίδιου των παιδιών του. Γιατί οι γονείς μου από ότι βλέπω δεν κατάφεραν να μου εξασφαλίσουν ισορροπία στην ζωή μου την πνευματική και την οικονομική. Σε μένα, οτι ήταν να κάνουν, το έκαναν οι άχρηστοι, ας κοιτάξουμε τα παιδιά μας την επόμενη γενιά που τώρα είναι στο σχολείο.

Και κάτι άλλο οι άδειες δεν πουλήθηκαν από το κράτος 200 ή 300.000 ευρώ, όπως λένε οι φορτηγατζήδες ότι τις πλήρωσαν. Στις μεταξύ τους αγοραπωλησίες τις έφθασαν εκεί στον ουρανό! Για να δίνει κάποιος 200 ή 300.000 ευρώ για να αγοράσει μία άδεια, φαντάσου πόσα υπολογίζει να κερδίσει. Από πότε κάποιος που έχει περιουσία 300.000 και το αυτοκίνητο (και οι περισσότεροι έχουν από 2, 3 μέχρι 93 άδειες) είναι φτωχός μεροκαματιάρης;

Πολλά τα ερωτηματικά. Δεν μου αρέσει να πιέζουν τον συμπατριώτη μου και να του ζητούν να πληρώνει. Αλλά μια άδεια που δόθηκε από το δημόσιο με όλη αυτή την προϊστορία που ανέφερα παραπάνω δεν μπορεί να ανήκει μόνο σε συγκεκριμένους ιδιώτες γιατί η εξέλιξη είναι να γίνουν καρτέλ ή μήπως δεν είναι καρτέλ αυτοί οι 30.000 χιλιάδες αδειούχοι που έχουν το δικαίωμα μεταφορών στην Ελλάδα;

Το κράτος… το μπουρδέλο κράτος (εμείς δεν είμαστε το κράτος, άλλο αυτό, τέλος πάντων) θέλει να τους πάρει το βίος τους; Είναι βίος τους άραγε; Δεν είδαν οι νέοι φορτηγατζήδες που μπήκαν στην αγορά μιας άδειας ότι κάθε κυβέρνηση θέλει να απελευθερώσει το επάγγελμα από το 1990; Γιατι να αγοράσουν μια άδεια αφού οι κυβερνήσεις ψάχνουν την ευκαιρία για να το απελευθερώσουν; Άρα υπήρχε η πληροφορία ότι δεν θα περάσει κάτι τέτοιο ή όχι; Κάποιοι έλεγαν πάρε την άδεια και μην φοβάσαι δεν θα απελευθερώσει καμιά κυβέρνηση το επάγγελμα, αν το τολμήσει η κυβέρνηση θα γίνει πόλεμος και άνθρωποι νέοι αγόραζαν άδεια ή δικαίωμα όπως και να λέγετε, παρασυρόμενοι ότι η κυβέρνηση δεν θα το απελευθερώσει και ότι αυτοί θα κερδίζουν αρκετά χρήματα.

Και τώρα που όλοι μαζί τα φάγαμε, όπως λέει ο Πάγγαλος, μας έχουν πιάσει οι ευαισθησίες. Λες τελικά να έχει δίκαιο ο Πάγγαλος;

Ωχ Θεέ μου δεν είμαι καλά.


ΥΓ: Όλες οι συγκοινωνίες και οι μεταφορές να γίνουν κρατικές και εσείς οι ιδιοκτήτες υπάλληλοι των 1.000 ευρώ και τότε θα δείτε τι σημαίνει σοσιαλισμός.

Ωχ με πιάνουν και τα κουμουνιστικά μου… εεε! δεν είμαι καλά!!!

ΥΓ: Δεν είναι σωστό να έχω πάνω από το κεφάλι μου την τρόικα και την Παγκόσμια Τράπεζα. Δεν τους γουστάρω, δεν τους θέλω… όμως κάποιοι το επέτρεψαν να έρθουν και να πατήσουν πόδι στην χώρα μου. Όλοι αυτοί οι ξένοι μαζί με δικούς μας άχρηστους έχουν πολλά άσχημα να μας δείξουν, όμως αν είμαστε μάγκες ως πολίτες και ως κράτος να τους διώξουμε… αλλα, μετά όμως πώς θα ζήσουμε αφού όλοι είμαστε κωλοβολεμένοι; Που θα βρούμε τα λεφτά να πληρωνόμαστε;;;;;; Τώρα αυτοί οι του ΔΝΤ και της ΕΕ ενισχύουν την κουτσουρεμένη οικονομία μας και ο σκοπός τους είναι να μας διαλύσουν! Ξύπνα μαλάκα νέο Έλληνα, ξεβολέυψου παλιο τεμπέλη, κομματόσκυλο, μπας και προλάβουμε να σωθούμε. Δεν έχει άλλα δανεικά!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου